четвъртък, 31 март 2011 г.

Teach me

Малкият ми брат има най-прекрасните сини очи. Две кристални езера, две къстчета ясно небе, които са вечно устремени към мен. В тези, все питащи и очудени, сапфири мога да прочета толкова много. За себе си и за живота като цяло. Те попиват и отразяват всичко - светлината и мрака, грозното и красивото.  Устните му, които са досущ като моите - с цвета на, току-що разцъфнала, пролетна роза, винаги повтарят едно и също - покажи ми, научи ме!
А какво зная аз? Какво мога? Да чувствам, да виждам, да разбирам. Мога да устоявам на бурите и да бродя в мрака, без да се боя. Знам за тъгата, мълчанието, любовта и страданието. Знам за силата и волята, за огъня в думите, за човешка душа.
И какво от това? Каква полза от всички тези неща? Ако те науча да виждаш, нима ти сам няма да пожелаеш слепота, когато дори твоите две дълбоки езера не успеят да поберет цялата мъка, която ще видиш по света? Ако те науча да мечтаеш, нима ти няма да се отчаяш от безнадежност, макар че в очите ти има две къстчета синьо небе? Ако те науча да летиш, нима сама не те обричам да падаш от най-високите върхове? 
Не, не се учи от мен, така ще е най-добре. Не повтаряй думите ми, не се припознавай в стремежите ми, не ме гледай с тези небесни, питащи очи. Аз зная и мога толкова много неща, но най-важното не умея. А теб искам да науча точно на това -  на безразличие. Искам да можеш да извръщаш погледа си пред грозните картини на реалността. Искам да вървиш, без да се обръщаш, с незасегната душа. Искам да спиш спокойно, без сънища и терзания, без да усещаш колко е тъмна нощта.
Аз мога и зная толкова много неща, но най-важното не умея. А теб искам да науча точна на това - на безразличие.

13 коментара:

  1. Ей, розо моя! Разцъфваш пред очите ми откакто те намерих, не знам дали имам пръст, но много ще се гордея със себе си, ако е така! ;-) Искам да станеш най-красивото цвете, което съм познавала и ще познавам, и да ме радваш все така! ^^

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, не знаела дали има пръст! Ако аз съм цветето, то ти си Слънцето и Вдъхновението, и ...всичко! А най-обичам да те радвам и няма да спра да го правя, и няма да има по-щастлива роза от мен, ако успея да те зарадвам с нещо, написано в този блог, наполовина, колкото ти ме радваш и вдъхновяваш с твоите думи вълшебни. ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Имах такива подозрения, но ми звучаха твърде самохвални и възгордяни, за да ги приема единствено от своите уста! ;-)
    Пффф, да ни се чудиш като толкова се обичаме как още не сме се взели! :-D Мисля, че доста малки момиченца ще ни завидят - като в приказките сме:
    - всяка обожава другата;
    - вдъхновяваме се;
    - радваме си се;
    - а и сме сродни души...
    Какво повече да искаш? Е, ще сме "леко алтернативен вариант" на "приказка за принц и принцеса"... амааа претенции сега! :-D

    ОтговорИзтриване
  4. Ще ни завидят не само момиченцата, но и момченцата.:D А за това, че сме леко алтернативен вариант...то е така, защото сме по-велики от всички нормални "принц-принцеса" двойки взети заедно! За скромност няма да си говорим... а пък за взимането, млади сме...като се обожаваме и вдъхновяваме...да се вземем!

    ОтговорИзтриване
  5. Стига сте се лигавили че ще повърна..Джонка сериозно ли слушаш метал ...браву браву.

    ОтговорИзтриване
  6. Спираме, спираме с "лиготиите", не искам никой да повръща в блога ми. :D
    Относно музиката, AngrY, слушам много различни и привидно несъвместими стилове, но това, което ми е най-близко до сърцето си е точно метъл музиката, предимно heavy, thrash и мъничко glam. ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Вече на "Джонка" ли го карате? Да ревнувам ли сега? B-)

    /П.П.: От мен лиготии никой никога не е видял, мога единствено да го правя с цел самоирония или пък директно сарказъм! :-D/

    ОтговорИзтриване
  8. Аз го бях подкарал така, Weebs не го... изглежда, защото освен че съм нахално интимен, безцеремонен простак уибси ми е и симпатична ;) Също както и ти ;)
    Стига да не се лигавите ;D

    ОтговорИзтриване
  9. Хаха, май ти ревнуваш, че се лигавим двете! :-Рр :-D
    Nevermind my dirty subconsciousness! B-)

    ОтговорИзтриване
  10. Червенокоске, усещам, че имаме много да си говорим... :D ;)

    ОтговорИзтриване
  11. На мен това определение си ми звучи съвсем нормално и в реда на нещата, но ще извиняваш, ама за едно няма да се съглася, AngrY! ;-)
    Weebs, правихме, струвахме, пак си останахме "незадоволени", хаха, от "вечерта"! :-D ;-)

    ОтговорИзтриване
  12. ...зависи от това на кое място точно се 'лигавите ' ...;) има места на които не ми пречи

    ОтговорИзтриване
  13. Хубаво. :-Рр *гледам самодоволно*

    ОтговорИзтриване